הקמת גינה פרטית

הקמת גינה

שטח אדמתכם קטן כ-150 מ"ר אך בכל זאת ברצונכם שהיא תציע שפע של חוויות צמחיות ותכנוניות ולכן ברצונכם בהקמת גינה פרטית. מה לעשות? השטח מוגבל האוכלוסייה גדלה התאווה לגינון צומחת.

שטח אדמתכם קטן כ-150 מ"ר אך בכל זאת ברצונכם שהיא תציע שפע של חוויות צמחיות ותכנוניות ולכן ברצונכם בהקמת גינה פרטית.

מה לעשות השטח מוגבל האוכלוסייה גדלה התאווה לגינון צומחת אף היא אם אי פעם היו גינות דונם אז היום הגינות הם 150 – 200 מ"ר בממוצע

כיצד לפתור את בעיית המימדים הצנועים?

הנה כמה פטנטים או רעיונות שאספנו בשבילכם:

  1. קטן זה יפה שמירה על קנ"מ קטן המדשאה בחזית קטנטונת ספסל קטן בריכת נוי פצפונת וגם הגזיבו קטן במיוחד ובמילים אחרות מופגן פה חוש פרופורציה והבנה של מגבלות המקום הקטן כדאי להזכיר שבגינות קטנות רואים על פי רוב פתרון הרבה פחות מוצלח מדשאה המכסה את רוב השטח ומסביבה ערוגה צרה של צמחייה ותו לו.
  2. כשאתם מגיעים לשלב הקמת גינה לבד יש לחשוב טוב על הטעויות שאתם עלולים לעשות והם למשל צמחיה שמוציאה את הגינה מהפרופורציות גודל שלה אחרי מעשה קשה מאוד לתקן זאת.
  3. נוף שאול הפטנט השני קשור בשכנות טובה שאין גדר החוצצת בין השכנים ולמראית עין שתי המדשאות נפגשות ויוצרות משטח ירוק כפול הנראה שאול מן הטבע אך לא זוהי גינתם של השכנים.
  4. שימוש מקצועי בעיצוב טופוגרפיה {מאדמת חמרה} אם אין טופוגרפיה באופן טבעי בגינה אז מיצרים בכוונה.
    סה"כ לא לשכוח מגבלת גובה כמעט ואין לנו.
  5. שתילה בקומות שתילים מעוצבים על גזע כמו הברוגמנסיה הקרימה ההדורה הסולנום או הפלוריבנדות הפוליאנטות  ברונפלסיה גביענית יוצרים קומת ביניים מתחת לעצים הגבוהים השיחים בקו הקרוב יותר אח"כ העשבוניים ולפניהם הפרחים הנמוכים ובסוף השרועים ויוצרים מפלסי צמחים המראים על עומק הגינה

עד כאן בנושא היעילות והניצול המרבי אך פטנטים אלה אינם ממצים את סוד חינה של גינה קטנה הנה עוד גורמים כדי ליצור את אפקט זה.

מבחר צמחים: יש צמחים לא מעטים שלא רואים בכל מקום למשל רב שנתיים לא שגרתיים אוזן-ארי אפריקנית (ותיק מאוד ומרהיב בפריחתו) רימניה מצולעת, נויה (ולטיהימיה) ירוקה צמח בצל נדיר בארץ שמוצאו בדרום אפריקה.

אלו שמות צמחים שאינם ידועים לרוב בעלי הגינות וזה הזמן לערוך איתם היכרות, צריך להכיר צמחים אילו היטב כדי לטפל בהם נכון וצריך כאן השקעה לא קטנה של מאמץ לרכישת הידע.

דומם לעומת צמחייה: תרומה מיוחדת לגינה תורם חלקו הדומם בה ההשקעה תתחיל מהכניסה למשל הגדר עשויה פרופילי מתכת מרובעת ובתוכם כלואים קני חזרן.

בערוגות לשלב סלעים חלקים טיבעיים ללא שברים אשר יהיו שתולים בתוך האדמה ויראו כחלק בלתי נפרד מהנוף.

חלוקה של הגינה למעין חדרים – למשל שני חדרים קטנים וחדר אחורי גורמים לכך שעל אף ממדיה הקטנים אי אפשר לקלטו את כל הגינה במבט אחד העין מטיילת מחדר לחדר ומוצאת לה פינות קטנות ומעניינות להתעכב עליהן.

הערה: בין אם אתם מתכננים לעשות לבד או להעזר במעצב גינות לא לזלזל בגינתכם הקטנה.

הגינות הקטנות יכולות להיות הכי יפות וזה בסה"כ קצת כישרון תכנוני וביצועי.

לסיכום: 
ניתן להקים גינה פרטית באופן מקצועי אשר תענה על צרככם.

תכנון גינה

בטרם הקמת הגינה אצלנו נוכל לתכנן את הגינה בפגישת תכנון גינה אחת ארוכה אצלכם בבית המפגש הזה הוא בגדר חובה בכדי לעבור לשלב הקמת הגינה.

לגלריית תכנון גי4נות

הקמת גינה בכפר יונה

הקמת דירת גן בקרית אונו

שיפוץ והקמת גינה בתל מונד

להקמת דירת גן זו בקרית אונו

לגינה שהוקמה בהרצליה

בתמונה ניתן לראות הבדל משמעותי של מפלסים בין היציאה מגלילת הסלון לבין שביל הכניסה לבית שנפתר בצורה של שיפוע רך ומשתלב ושומר על עמדות יפות של צמחים בתלת המימד הזה לתמונות של הגינה לחצו ואחר כך בסוף כל דף למטה לגינה הבאה.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים