עיצוב נוף ופנג שואי

למאמר הבא על תאורת גינות

עיצוב נוף כיצד ניתן לשלב עיצוב נוף ופנג שואי? מהו פנג שואי? האם יש התייחסות עיצוב נוף גם לפאנג שואי?

על שאלות אלה ועוד אנסה להשיב במאמר הבא: למאמר על אדריכלי נוף לחץ כאן.

תחילה, אתייחס לפנג {רוח} שואי {מים} כפילוסופיה שלמה שפותחה לפני אלפי שנים בסין ובמזרח הרחוק. התורה מיושמת כשיטה המשמשת לבחירה של חפצים ועצמים וקביעת מקומם ומיקומם האידאלי בגינה בבית להעצמת ההרמוניה האיזון בחיים וזרימת האנרגיה החיובית

הפנג שואי קובע כי האנרגיה נישאת על גבי הרוח ונשמרת על ידי המים ומציע שיטה מאוד ברורה לפתרון בעיות שונות בחיינו ובסידור הסביבה הפיזית בה אנו חיים – עוד לפני שידענו על קיומן של בעיות אלו. על פי הפנג שואי יש לחיות בהרמוניה עם הסביבה כך שהאנרגיות יזרמו באופן אופטימלי ובכך יעבדו בשבילנו ולא נגדנו אחרי הכל למה לשחות נגד הזרם בשנים.

האלמנטים המנחים

עיקרון המרכזי לפנג שואי בגן הוא כינון בסיס מעוגל ופרופורציונלי שמטרתו להכניס אור ומרחב לגן יש גם משמעות למיקום אלמנטים שונים על פי כיוונים ושימוש בחלקי הגן בהתאם לרוחות השמים על פי הפנג שואי יש חשיבות גבוהה להטמעת האלמנטיים הבאים בגן לדוגמא:

מים – בריכת נוי או מפל מים בצד צפון של הגן.

עץ – עצים תמירים  בצד מזרח של הגן

אדמה – אזור חשוף בצד דרום של הגן

אש – צבעים אדומים וכתומים בצד דרום מזרח של הגן

איזון ההרמוניה של הגן

שבילים מתעקלים וערוגות פרחים מעודדים זרימת צי לגן ואיזון הישר של קירות ביתכם שילוב טקסטורות שונות אבני מדרך טבעיות סלעים משולבים בטופוגרפיה גלית נחל המטייל בגן בקווים עגולים יתרמו לתגבור האנרגיה הזורמת בגן.

להעצמת עיקרון האיזון הוסיפו אלמנטים מנוגדים כמו התחושה החלקה של המים עם קשיחות של סלעים ואבנים כחלק מעיצוב הגן הניגודיות בין האבן למים מייצגת את תנועה {מים} ליציבות {אבן}.

להוספת מרכז כובד ועניין לפינת גן נשכחת הציבו סלע גדול כד ענק פרגולה משטח עץ או אבן במקום המתאים.

גם בלי להיות "פנג שואיסט" פנאטי ניתן בטבעיות ליישם אלמנטים לפי עקרונות הפנג שואי הרבה מעצבי גינות ומתכנני נוף בגנים ברחבי הארץ מוצאים את תואת הפנג שואי כמגדירה מאליה ומשתמשים בה כקווים מנחים ליצירה. יחד עם זוג ידיים טובות וחשיבה יצירתית יכול עיצוב נוף ופנג שואי להפוך כל גן משעמם ושגרתי לגן זורם מלא חיוניות המסב הנאה למבקריו וגורם לשוהים בו לחייך.

בתמונה קופוזיציה מעוצבת של עיצוב חלל קטן מינימליסטי הקורץ לסגנון יפני וגם לפנג שואי

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים