גינות עם שיחים ועצים

גינות שכוללות עצים או שיחים מחייבות תכנון מוקדם. נטיעת עצים בגינות שהקרקע בהן אינה מעובדת כראוי, או שלא נעשה תכנון מקדים להתאמה בין סוגי עצים והשתילים או השיחים בגינה תיצור מראה לא אסטטי ומבולגן.

אם אתה מתכנן לשתול עצים או שיחים בגינה שלך, חשוב לקרוא את העצות הבאות:

עצים

בחירת הצמחים לגן היא לעתים קרובות מבחנו העיקרי של המתכנן בחירת הצמחים קיבוצם לקבוצות ושימוש בהם על מנת להשיג את האפקט או הדרישה הספציפיים הרצויים הם המבחן האחרון והקובע מכל שלבי התכנון.

למרות שצמחים כבודדים יכולים להיות נאים ומוצלחים הרי שאפקט המסה {שתילתם בקבוצות} בשילוב עם צמחים נוספים – הוא שיקבע אם הישגנו את המטרה שהיצבנו לעצמנו בעת התכנון.

הצמחים הראשונים שנבחר יהוו את השלד של הגן זה שהוא קבוע ומהווה גשר עיצובי ותכנוני בין המבנים לשאר הצמחיה מספר סוגי צמחים יכולים למלא תפקיד זה אך בראש ובראשונה הוא מוטל על העצים שבבחירתם יש לנקוט זהירות כפולה ומכופלת.

לא למדוד אותם על פי איך שהם נראים במשתלה אלא לבדוק לאיזה גדלים הם מגיעים עם איזה צורת נוף ותוך כמה זמן.

שלא יהיו גדולים מדי ביחס לבית {עיקרון הפרופורציה}ושיהיו בעלי שורשים ידידותיים.

שיחים

כמו העצים גם השיחים יכולים לשמש כצמחי בסיס מכיוון שיש שיחים המגיעים לגודל של עץ קטן  אך יש להם יכולות נוספות כמו צמח הדגש, הסתרה, צמחי תיחום, גדר חיה פורמלית או חופשית וגם למיכלים.

שיחים הם צמחים רב גוניים להפליא אפשר למצוא שיח לכל מטרה

כמו כל צמח פורח גם חלק גדול מהשיחים פורחים לתקופה מסוימת במשך השנה אך אין לבסס את קנייתם על הפריחה בלבד יש לשים דגש על העלווה ומרקמה והשינו שחל בה במשך השנה.

צריך גם להתחשב בצורת השיח צמיחה עגולה כדורית שרועה או ענפים פרועים לכל הכיוונים ולבחור במתאים לצורך ולמקום בגן.

צמח דגש  הוא צמח שנועד להבליט נקודה בגן לכן הוא צריך להראות טוב בפני עצמו פיסולי פריחה מדהימה פירות דקורטיבים התלויים עליו.

צמחי יסודות  עליהם ליצור מסך ירוק שיסתיר את חלקו התחתון של הבית ועליהם לתת מראה לבית שהוא מתאים למקום בו הם ניצבים לא צריך לגוון יותר מדי 2 או 3 סוגים שיחזרו על עצמם יזכירו אחד את השני ויצרו מראה הרמוני.

גדר חיה יכולה להיות גזומה בדקדקנות המצריך הרבה טיפול על מנת לשמור על הצורה של הגדר או בחופשיות שנותנת לצמח לגדול כמעט טבעי. 

כשבוחרים צמח לגדר חיה בגיזום פורמלי צריך לחשוב על גובה הגדר שרוצים להגיע.

הגיזומים גם מסייעים להסתעפות ועיבוי הצמחים וכדאי לבחור צמחים בעלי עלווה צפופה.

סיכום: גינות עם עצים יכולות להיות מרהיבות, לשבת מתחת לעץ או לקטוף פירות מעצים שגדלים אצלך בגינה אין חוויה גדולה מזו. גם לגבי שיחים ההנאה גדולה, אך חשוב ביותר לזכור – תכנון גינות הינו הליך חובה במצב זה.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים