עיצוב גינה עם בריכה ונחל קטן

לגינה הבאה   דירת גן ברמת גן 2019

עיצוב דירת גן ברמת גן בבניין גבוה. פרויקט מיוחד מאוד של גינה בבניין גבוהה רב ובסמיכות לבתים חדשים שנמצאים בבניה ומסוככים, כך שיוצרים הרבה צל לגינה. תנאים קצת מאתגרים לבניית גינה. פתרנו את זה בכך שבאזורים המוצלים שתלנו צמחייה שמתאימה לצל. מקבוצת השרכים וצמחי צל על גבול הצמחי בית ממש.

גם באיזור בריכת הנוי השתמשנו בצמחים עם אופי מימי, צמחי מים, בריכות, נחלים טבעיים. צמחיה עשבונית בעיקר.

מבחינת תכנון: בגינה זו יש מגבלה שאין הרבה אדמה. כל הגינה הזו היא על גג, מעל חניה. לכן כל הצמחיה שמסביב היא עם אדמה מוגבהת. על משטח קטן של טוף.  הבריכה ממוקמת מול הכניסה. ככה חווים אותה ורואים אותה כל היום מהסלון. עשינו בריצוף קיטום של 45 מעלות כדי שלא יווצר מעבר של דשא צר קרוב לבריכה. 

בריכת נוי באופי ומראה טבעי דמוי סלע המדמה מקווה מים בטבע. עשינו כאן עבודה של טופוגרפיה, ואלמנטים תלת מימדיים, עם חיבור לסלע בזלת. יש גם ספסל שהוא סלע בזלת בצידי הבריכה בצד. יש לבריכה מעין נחל קטן, היוצר זרימה מתמשכת ומעגלית. המים זורמים ומגיעים אל מפלון בזלת שממנו הם נשפכים חזרה לבריכה. 

מעבר של אבני מדרך לפינת ישיבה מאחורי הבריכה. שם ממתין {בעתיד יביאו} ספסל קטן לשני אנשים. קו עיצוב גלי. דשא של שטיחי כרמל. יש תאורה במים.

לסיכום:  יש פותרי גינות שלא היו מעזים לחשוב שיש לגינה זו פוטנציאל עקב דלילות של מצע שתילה מעל גג  עקב צל מרובה מאוד עכב בנינים מסביב החכמה היא להסיר פחדים בחכמה יחד עם התייחסות לתנאי המקום וכמובן הפתרון הראשי הגבהת אדמה הסגנון התלת ממד שלנו יוצר מצע שתילה יותר גדול בחירת צמחי צל טובים עיצוב ללא פשרות ולפניכם התוצאות פרגנו בתגובה אסף ישמח.

עיצוב ובניית אתרים עיצוב ובניית אתרים